top of page
tugcegulirmak

“Türkiye’nin Girişimci Kadınları” projesi için Hepsiburada ile Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı protokol imzaladı


Kadın girişimcileri destekleme konusunda çalışmalarına devam eden Hepsiburada, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı ile “Türkiye’nin Girişimci Kadınları” projesi için iş birlği protokolü imzaladı. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı Kadının Statüsü Genel Müdürü Süreyya Erkan ile Hepsiburada CEO’su Nilhan Onal Gökçetekin tarafından imzalanan protokolün imza töreni, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş’ın da katılımıyla, 15 Kasım Cuma günü İstanbul Hilton Bomonti Otel’de gerçekleşti.

 

2017 yılında başlattığı “Girişimci Kadınlara Teknoloji Gücü” programı ile 58 bin kadını ve 280 kadın kooperatifini e-ticarete kazandıran, kadın girişimcilerin emeği 60 milyona yakın ürünü Türkiye’nin dört bir yanına ulaştıran Hepsiburada, bu protokol ile birlikte kadınların güçlendirilmesi için yaptığı çalışmalara bir yenisini hayata geçirirken, kamu-özel sektör iş birliği konusunda da sektöre örnek bir uygulamayı hayata geçirmiş oldu.


“2028 sonuna kadar kadın kadın istihdam oranını %36,2’ye yükseltmek için çalışmalarımızı sürdürüyoruz”

İmza töreninde konuşan Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş, şunları söyledi: “Bakanlık olarak, Hepsiburada ile imzaladığımız Türkiye’nin Girişimci Kadınları İş Birliği Protokolü kadın girişimciliğini güçlendirmek adına kıymetli bir adım olacak. Hepsiburada gibi yeni nesil ticaret platformlarının bu konuya hassasiyet göstermelerini ve aktif bir rol üstlenerek kadın girişimcilere destek olmalarını ayrıca önemsiyor ve takdir ediyoruz.” derken konuşmasına şu sözlerle devam etti: “'Güçlü Kadın, Güçlü Türkiye' hedefimiz doğrultusunda kadınların ekonomik özgürlüklerine katkıda bulunmayı, sürdürülebilir kalkınmanın bir itici gücü olarak görüyoruz. Kadın girişimcilere destek olmak, ülkemizin kalkınmasında önemli bir değer. Bu doğrultudaki 12. Kalkınma Planımız, kadınların iş dünyasına katılımlarını kolaylaştıracak somut adımları ve hedefleri içermesi açısından da kıymetli. Planda belirtilen hedefler çerçevesinde, 2028 yılı sonuna kadar kadın işgücüne katılma oranını %40,1’e, kadın istihdam oranını ise %36,2’ye yükseltmek için çalışmalarımızı sürdürüyoruz.”


“2030’a kadar e-ticaretle tanıştırdığımız girişimci kadın sayımızı 120 bine çıkarmayı hedefliyoruz”

Yaklaşık çeyrek asır önce Hanzade Doğan tarafından kurulan Hepsiburada’nın, bir kadın girişimcinin başarı hikayesinin en somut örneği olduğunu ifade eden Hepsiburada CEO’su Nilhan Onal Gökçetekin ise konuşmasına “Kadının güçlenmesi demek, ekonominin güçlenmesi demektir. Kadının güçlenmesi demek, bir toplumun sahip olduğu potansiyeli gerçekleştirebilmesi demektir.” Diyerek başladı ve devam etti: “Biz kadınlarımızı güçlendirmek için bu yola çıktık. Bu yolda yorulmadan devam edeceğiz. 8 yılda 58 bin kadına ulaştık. 2030’a kadar e-ticaretle tanıştırdığımız girişimci kadın sayımızı 120 bine çıkarmayı hedefliyoruz. Umuyorum Bakanlığımızın iş birliği ve desteğiyle, bu hedefe hep beraber daha erken ulaşacağız. Bu protokol kapsamında gerçekleştireceğimiz ortak çalışmalarla, kadın girişimcilerie fırsat eşitliği sağlayacağız. Bir girişim için en büyük sorun hızlı ölçeklenmedir.  Bir girişim kısıtlı imkanlarla yola çıkmış olsa da büyük ve etkili sonuçlar elde edebilir. Bu doğrultuda, tüm gücümüzle kadın girişimcilerimizin yanındayız. Girişimci kadınlarımıza, 1 milyon TL’lik satışa kadar yüzde 50’lik komisyon indirimi sağlayacağız. Ürünlerine ücretsiz fotoğraf desteği veriyoruz. Türkiye’nin en büyük bankalarından özel avantajlarla finansal kaynak temin etmelerine destek oluyoruz.”

Girişimci kadınlar ve kadın kooperatiflerinin yararlanabileceği destekler

  • Kadın girişimcilerin mevcut durumlarının ve ihtiyaçlarının belirlenmesi amacıyla analiz çalışmaları yapılacak, sağlanan desteklerin etkisi düzenli olarak ölçülecek.

  • Kadın girişimcilerin başvurularını artırmak ve ihtiyaçlarına yönelik bilgi aktarımı sağlamak amacıyla “İş Ortağım Buluşmaları” düzenlenecek.

  • E-ticaret, finansal okuryazarlık, reklam, kampanya yönetimi, içerik yönetimi, pazar analizi ve kârlılık gibi çeşitli konularda kadın girişimcilere yönelik çevrimiçi eğitimler sağlanacak.

  • Ürün geliştirme ve markalaşma gibi konularda kadın girişimcilere danışmanlık hizmeti sunulacak.

  • İl Müdürlüklerine iletilmek üzere Hepsiburada tarafından hedef gruba sağlanan avantajları tanıtmak amacıyla basılı ve görsel materyaller hazırlanacak.

  • E-ihracata uygun alanlarda faaliyet gösteren kadın girişimciler ve kooperatiflerin avantajlı koşullarla e-ihracata başlamalarına yönelik destek sağlanacak.

  • Kadın girişimcilerin Hepsiburada'nın Girişimci Kadınlara Teknoloji Gücü Programı’nın avantajlarından yararlanmaları teşvik edilecek.


Kadın girişimcilere hangi destekler sağlanacak?

  • 200 ürüne kadar ücretsiz fotoğraf çekim desteği

  • Sponsorlu ürünler ve sponsorlu marka reklamlarında kullanılacak 3.000TL’lik hediye HepsiAd bakiyesi

  • 100 bin TL ciroya 5 ay, 500 bin TL ciroya 3 ayda ulaşan kadın girişimcilere her barem atladıklarında 5.000TL’ye kadar yapacakları bir adet HepsiAd yüklemesine karşılık aynı miktarda hediye HepsiAd bakiyesi

  • Ücretsiz süreli entegrasyon desteği

  • İndirimli süreli ön muhasebe desteği

  • Girişimci Kadınlar Finansal Engelleri Aşıyor kapsamındaki avantajlı kredilerden ve bankacılık ürünlerinden yararlanmaları

  • E-ticaret ve finansal okuryazarlık eğitimleri başta olmak üzere reklam, kampanya, içerik yönetiminden, pazar ve karlılık analizine kadar uzanan geniş bir yelpazede çevrim içi eğitim


Kadın kooperatiflerine hangi destekler sağlanacak?

  • Satışlar üzerinden alınan komisyonlarda Hepsiburada tarafından belirlenen kategorilerde süresiz %1+KDV komisyon oranı

  • 500 ürüne kadar ücretsiz fotoğraf çekim desteği

  • Sponsorlu ürünler ve sponsorlu marka reklamlarında kullanılacak 3.000TL’lik hediye HepsiAd bakiyesi

  • Süresiz ücretsiz kargo desteği

  • Ücretsiz süreli entegrasyon desteği

  • İndirimli süreli ön muhasebe desteği

  • Girişimci Kadınlar Finansal Engelleri Aşıyor kapsamındaki avantajlı kredilerden ve bankacılık ürünlerinden yararlanmaları

  • E-ticaret ve finansal okuryazarlık eğitimleri başta olmak üzere reklam, kampanya, içerik yönetiminden, pazar ve karlılık analizine kadar uzanan geniş bir yelpazede çevrim içi eğitim

Comments


bottom of page