top of page
Brandmap Editör

Süt endüstrisi yüksek katma değerli ürünlere odaklandı


Dünyanın 8’nci büyük süt üreticisi olan Türkiye; güçlü üretim altyapısı, insan kaynağı ve coğrafyasının sunduğu avantajlarla dünya süt ürünleri pazarında söz sahibi olabilecek ciddi bir potansiyele sahip. Bu potansiyeli harekete geçirmek için yeni bir bakış açısı ve yüksek katma değerli ürünlere odaklanmak gerekiyor. Karma Grup tarafından 02-03 Mart tarihlerinde süt endüstrisinden profesyonellere yönelik düzenlenen Süt Akademisi 2023’te, yenilikçi teknolojilerin tüketicilerin yaşam kalitesini artıracak katma değerli ürünlere dönüşmesi süreci uzman isimlerle ele alındı.


Süt Akademisi, sektördeki trendler ve güncel gelişmelere göre yenilenen eğitim programıyla süt ve süt ürünleri üretiminin ülkemizdeki gelişimine önemli katkılar sunuyor. Programı Karma Grup tarafından Ankara Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Süt Teknolojisi Bölümü iş birliği ile oluşturulan Süt Akademisi 2023 eğitimleri, 02-03 Mart 2023 tarihlerinde Mercure Hotel Altunizade İstanbul’da düzenlendi.


Üniversite ve sanayi arasında köprü rolü üstlenen Akademiye, sektör profesyonelleri bu yıl da yoğun ilgi gösterdi. Süt endüstrisinde; üretimden Ar-Ge’ye, kaliteden finansa önemli görevler üstlenen çok sayıda katılımcı, iki gün boyunca Türkiye ve yurtdışından uzman isimlerden değerli bilgiler alma fırsatı buldu.




“Membran Teknolojileri ve Süt İşletmelerinde Maliyet Ekonomisi” başlıklarında gerçekleştirilen Süt Akademisi 2023’ün konuşmacıları arasında; Koch Separation Solutions’dan Dr. Mattia Boiani, Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölümü Süt Teknolojisi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ahmet Küçükçetin, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Süt Teknolojisi Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Barbaros Özer, Realco’dan Benoit Duculot, sektör profesyonellerinden Murat Hocalar ve Umut Günyeli yer aldı.



Uzmanlar ve katılımcıların, interaktif bir ortamda görüş alışverişinde bulunduğu Süt Akademisi eğitimlerinin ilk gününde membran teknikleri ve yenilikçi teknolojilerle kullanımları sayesinde katma değeri yüksek ürünlerin nasıl üretilebileceği konusuna odaklanıldı. Membran teknolojileri, süt üreticisi firmalara yeni fonksiyonel ürünler geliştirme, maliyetleri azaltma ve verimlilik artışı gibi konularda önemli avantajlar sunuyor. Sütün membran teknikleri ile ayrıştırılması sayesinde katma değeri yüksek yepyeni ürünler elde etmek mümkün. Diğer yandan pandemi ile birlikte tüketicilerin sağlıklı yaşam ve beslenmeye yönelik ürün talebindeki artış da bu beklentilere yanıt veren ürünleri bir adım öne çıkarıyor. Membran teknikleri, fonksiyonel ürünler geliştirilmesi açısından üreticilere yenilikçi çözümler geliştirme imkanı veriyor.


Programın ikinci gününde ise süt işletmelerinde maliyet ekonomisi ve maliyet azaltıcı eylemler ele alındı. Sektördeki verimlilik artışı sağlayan yeni uygulamalar, tüketicilerin daha uygun fiyata süt ve süt ürünlerine ulaşması anlamına da geliyor.


Ambalajlı Süt ve Süt Ürünleri Sanayicileri Derneği (ASÜD) ile Türkiye Süt, Et, Gıda Sanayicileri ve Üreticileri Birliği’nin (SETBİR) desteklediği Süt Akademisi’ne; Akafor-Membran Sistemleri, Koch Separation Solutions ve Realco sponsor olarak destek verdi. Programın sonunda tüm katılımcılara Süt Akademisi Katılım sertifikaları takdim edildi.


Süt Akademisi eğitimlerine katılımcıların yoğun ilgi göstermesinden mutlu olduklarını kaydeden Karma Grup Satış ve Pazarlama Koordinatörü Sinem Bahçekapılı, katkı veren herkese teşekkür etti. Bahçekapılı, Süt Akademisi 2023’ün bir sonraki programının Dünya Süt Günü haftasında süt ve süt ürünleri ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuatlar konusunda bilgilendirmek amacıyla Haziran ayında İstanbul’da düzenleneceğini ifade etti.


Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Süt Teknolojisi Bölümü Öğretim Üyesi ve Süt Akademisi Eğitim Koordinatörü Prof. Dr. Barbaros Özer, Süt Akademisi’nin sürekli gelişen ve yenilenen programı ile sektördeki önemli bir ihtiyaca yanıt verdiğini belirterek şunları söyledi: “Dünyada ve Türkiye’de pek çok alanda olduğu gibi süt endüstrisinde de önemli değişimler yaşanıyor. Bu süreçte tüketicilerin beklentileri ve ihtiyaçları da yeniden şekilleniyor. Türkiye süt üretiminde dünyada 8’inci, Avrupa’da ise ilk üçte yer alan ve sanayi olarak da Avrupa’nın birçok ülkesinden ileride olan bir ülke. Anadolu, süt kültürünün olgunlaştığı ve bu kültürün Avrupa’ya kadar uzandığı özel bir konumda bulunuyor. Sahip olduğumuz avantajları iyi kullanabilir ve yenilikçi teknolojilerle buluşturabilirsek dünya pazarlarında hak ettiğimiz yere gelmekte zorlanmayız. Süt endüstrisi Ar-Ge konusunda önemli bir noktaya geldi. Süt Akademisi eğitimlerinin önemli hedeflerinden biri sektördeki Ar-Ge çalışmalarına yeni bir bakış ve vizyon kazandırarak katma değeri yüksek ürünlerin yolunu açabilmek”.


Membran tekniklerinin yüksek katma değer üretme anlamında pek çok farklı kullanım alanı sunduğunu vurgulayan Prof. Dr. Barbaros Özer, “Akademi eğitimlerimizde süt ve süt ürünleri üretiminde ana ürünlerin yanı sıra çok değerli yan ürünlerin de elde edilebileceğini örnekler üzerinden katılımcılarımızla paylaştık. Bu sayede hem yeni ve fonksiyonel ürünler üretmek hem de ilaç gibi farklı sektörlere girdi sağlamak mümkün. Örneğin; bir yandan membran teknikleri ile süt ve süt ürünlerinden laktozu ayrıştırıp özellikli ürünlerle tüketicilerin ihtiyacına yanıt verirken, diğer yandan ilaç ve eczacılık sektörünün ihtiyacı olan laktoz üretilebilir. Anne ve bebek beslenmesi, sporcu beslenmesi, yaşlı bireylerin beslenmesi gibi birçok alanda yeni ve özellikli ürünler hayatımıza girmeye devam edecek” diye konuştu.

Comments


bottom of page