top of page
Brandmap Haber

Pluxee, adım adım net sıfırı hedefliyor



Sodexo markasından daha dijital, daha çevreci ve uçtan uca çalışan deneyiminde hizmet sunan bir firmaya dönüşen Pluxee’nin karbon ayak izini azaltma hedefleri, Bilim Temelli Hedefler Girişimi (SBTi) tarafından onaylandı. CDP, UN Global Compact, WRI ve WWF arasında yapılan iş birliği sonucunda 2015 yılında kurulan Bilim Temelli Hedefler Girişimi (SBTi - Science Based Targets initiative) firmaların Paris Anlaşması ile uyumlu bir şekilde sera gazı (GHG) emisyonlarını azaltmalarına yardımcı olmaktadır. 


Yaptığı dijitalleşme çalışmalarıyla aylık ortalama 100 bin kağıt tasarrufuna öncülük eden Pluxee, emisyon azaltma hedefleri kapsamında Bilim Temelli Hedefler Girişimi (SBTi) tarafından onay alarak 2025 yılında kadar yüzde 100 yenilenebilir elektrik kullanımı taahhüt etti. Karbon emisyonlarını 2030’a kadar yüzde 65, 2035’e kadar ise yüzde 90 oranında azaltma garantisi verdi. Uçtan uca dijital bir platform olma vizyonunu benimseyerek hizmetlerini çevresel sürdürülebilirlik ve sosyal fayda odaklı olarak şekillendiren Pluxee, fiziksel kart yerine mobil uygulamayı tercih eden kullanıcılarının oranını da yüzde 91’e mobil ödeme oranını ise yüzde 85’in üzerine çıkardı.

 

“Toplumsal yatırım programlarımızı hayata geçirmeye odaklandık”

Pluxee Türkiye CEO’su Eda Uluca Özcan, Pluxee’nin global taahhütlerine katkıda bulunmak adına paydaşlarına sağladıkları ürün ve deneyimlerini sürdürülebilirlik boyutunda geliştirdiklerini söyledi ve ekledi: “Karbon ayak izimizi azaltmaya yönelik çalışmalarımızı ‘Dijital Tohum’ adını verdiğimiz projemiz altında birleştirdik. Bu projeyle dijital yetkinliklerimizi ve sosyal fayda konusunda tecrübelerimizi birleştirerek toplumsal yatırım programlarımızı hayata geçirmeye odaklandık. Bu kapsamda üye iş yerlerimiz yüzde 99 oranında e-faturaya geçti ve bu sayede fatura için kullanılan aylık 100 bin kağıttan tasarruf edildi. Online Sözleşme Platformu’muz sayesinde de zaman ve operasyonel maliyetlerde de verimlilik sağladık. Böylece müşterilerin yüzde 94’ü siparişlerini dijital olarak verirken, plastik yemek kartı kullanımı azaltılarak sürdürülebilirliğe katkı verdi” dedi.


Comments


bottom of page