top of page
Brandmap Haber

Ozon Global, Türkiye'deki yerel satıcıların satış coğrafyasını genişletecek


Rusya'nın sınır ötesi e-ticaret platformu Ozon Global, 25 Eylül Çarşamba günü İstanbul'da düzenlenen üçüncü Istanbul COM.E ON Forum 2024 etkinliğinde, 2025 yılı için Türkiye'deki önceliklerini açıkladı. Şirketin odak noktaları arasında, satıcı maliyetlerini azaltmak ve Türkiye'deki yerel satıcıların satış coğrafyasını genişletmek var.


Ozon Global'in iş birlikleri

Lojistik maliyetlerini optimize etmek amacıyla, Ozon Global yakında Türkiye'nin önde gelen lojistik firması Navlungo ile iş birliği yaparak ortak teslimat hizmetini başlatacak. Bu yenilikle, Türk satıcılar ürünlerini Türkiye'nin 7 şehrinde yer alan lojistik merkezlerine sevk edebilecek. Bu genişleme, satıcıların ürün teslimat maliyetlerini ve teslimat sürelerini minimuma indirecek. Ayrıca, satıcılar Pick-up hizmeti ile ürünlerini doğrudan depolarından taşıyıcıya teslim edebilecek.


Ozon Global Türkiye ayrıca TTeconomy aracılığıyla yapılan kara yolu teslimatları için indirim duyurdu. Böylece, lojistik maliyetlerinin önemli ölçüde düşmesi satıcıların satış hacimlerini artırmalarına olanak tanıyacak. Bu sayede, lojistik maliyetleri ortalama yüzde 20 oranında azalacak.


Buna ek olarak, şirket Türk girişimciler için ücretsiz bir satış analiz hizmeti başlatacak. Bu hizmet, satıcıların işlerini daha verimli yönetmelerine yardımcı olacak. 2025 yılında Ozon Global Türkiye, Türk satıcıların satış yaptığı bölgeleri genişletmeyi planlıyor. Girişimciler artık ürünlerini sadece Rusya'da değil, Azerbaycan’daki Ozon müşterilerine de satabilecekler. Azerbaycan pazarına açılmalarıyla, 10 milyonun üzerinde nüfusu olan bu ülkedeki alıcılara ulaşarak ciroyu artırabilecekler.


"2024'ün ilk yarısında Türk satıcılarımızın platformdaki cirosu 2 katına çıktı"

Ozon Global Türkiye Genel Müdürü Hazal Maraş, konuşmasında şunları söyledi: "2024'ün ilk yarısında Türk satıcılarımızın platformdaki cirosu 2 katına çıktı ve Türkiye'den verilen sipariş sayısı 2,2 kat arttı. Türk ürünlerinin Rusya ve BDT ülkelerinde tanıtımına yatırım yapmaya devam ediyoruz ve satıcılarımız için daha iyi koşullar yaratmak için sürekli çalışıyoruz. Lojistik maliyetlerini düşürmek ve satış bölgelerini genişletmek, girişimcilerimiz için önceliklerimiz arasında yer alıyor. Navlungo ile ortak teslimatın başlaması ve Azerbaycan pazarına açılma ile Türk girişimcilerimizin işlerini büyütmek için yeni fırsatlar elde edeceklerine inanıyoruz."


Türk ürünlerine olan müşteri sadakatini artırmak ve satıcılar için kolaylık sağlamak adına Ozon Global, yeni bir müşteri iade sistemi başlattı. Hazal Maraş yeni iade sistemi hakkında ise şunları söyledi: “Yeni iade sistemi ile Ozon'un 51 milyon aktif müşterisi için hizmetimizi iyileştireceğimizden ve bu süreci daha da yaygın hale getireceğimizden eminiz. Bugün itibarıyla müşterilerimizin yüzde 85'i, teslimat ve iade süreçlerinde teslimat noktalarını diğer yöntemlere tercih ediyor.”


Ayrıca, 1000 Euro’dan 200 Euro’ya düşen gümrüksüz alışveriş limitine rağmen, şirket uluslararası vitrini genişletmeye devam ediyor. Ozon Global Türkiye, 200 Euro'dan daha pahalı ürünler için gümrük vergisi ödeme sürecini optimize etti, müşteriler artık bu vergiyi doğrudan Ozon platformunda ödeyebilecek. Daha düşük fiyatlı ürünler satan satıcılar için ise Ozon, küçük ağırlıklı ürünlerin Rusya’ya teslimatında özel lojistik tarifeler başlattı. Bu yenilik, Türk satıcıların düşük fiyatlı ürünlerde lojistik maliyetlerini yarıdan fazla düşürmelerine ve giyim, aksesuar, ev eşyaları, çocuk giyimi ve güzellik ürünleri gibi popüler kategorilerde ciroyu artırmalarına olanak sağlayacak.


 

Commenti


bottom of page