top of page

Nestlé Türkiye’den 33,6 Milyar TL’lik ekonomik katkı



Nestlé Türkiye, 1906 yılından bu yana faaliyetlerini sürdürdüğü Türkiyede güçlü büyümeye devam ediyor. 1927’de Feriköy’de ilk çikolata fabrikasını açan Nestlé, 1933’te Damak markasıyla yerel üretime ağırlık verdi. Şirket, Cumhuriyet’in ilk sanayi hamlelerinde önemli bir rol üstlendi. Nestlé Türkiye, bugün 9 farklı kategoride 50 marka ve 800den fazla ürün ile tüketicilere ulaşıyor. Aynı zamanda, 6 üretim tesisi ile ülkedeki toplam üretiminin %86sını yerel kaynaklardan sağlayarak 106 yerel üreticiyle çalışıyor.


Nestlé Türkiyenin Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörü Başak Ünal, 25 Şubat Salı günü düzenlenen basın toplantısında Nestlé Türkiye’nin ülke ekonomisine sağladığı katkıları, yatırım planlarını, sosyal sorumluluk projelerini ve sürdürülebilirlik taahhütlerini aktardı.


PwC’nin hazırladığı Nestlé Türkiye Ekonomik Etki Raporuna göre, şirket 2023 yılında Türkiye ekonomisine toplamda 33,6 milyar TL katkı sağladı. Aynı zamanda, devlet bütçesine yıllık 8,9 milyar TL destek sunan Nestlé, dolaylı etkileriyle birlikte toplamda 17.400 kişiyi istihdam ediyor. F&Bde dünyada üçüncü sırada, pazar payında ise beşinci oyuncu olarak yer alan Nestlé Türkiye, güçlü üretim kapasitesi, sürdürülebilirlik projeleri ve toplumsal katkılarıyla hem yerel hem de global arenada etkisini artırmaya devam ediyor.


Yeni Yatırımlar ve Projeler

Nestlé, Türkiyedeki üretim kapasitesini artırmak için yüksek hacimli yatırımlar gerçekleştiriyor. 98 milyon İsviçre frankı yatırımla Balıkesirde hayvan mama fabrikasının kurulumuna başlayan şirket, Ekim 2025 itibarıyla tesisi faaliyete geçirmeyi planlıyor.

Ayrıca, özel beslenme ihtiyacı olan kişiler için geliştirilen ürünlerin Almanya ve İtalyaya ihracatına başlanarak Nestlé Türkiyenin global pazardaki etkinliği daha da artırıldı.


Sürdürülebilirlik, Topluma Katkı ve Gönüllülük Faaliyetleri

TEMA Vakfı ile birlikte 2011 yılında başlatılan "Fıstığımız Bol Olsun" projesi büyük bir başarı elde etti. Şu ana kadar toplamda 104 bahçede 454 çiftçiye destek sağlandı. Fıstık verimliliğinin 2,5 kat arttığı Türkiye, 2024 itibarıyla Antep fıstığı üretiminde dünyada ikinci sıraya yükseldi.


Ayrıca Nestlé Purina, hayvanlar için yürüttüğü sosyal sorumluluk projeleriyle de öne çıkıyor. Son bir yılda 80 ton mama bağışında bulunan marka, 100 köpeğin ev sahipliğini üstlenerek sokak hayvanlarına destek oldu. Bunun yanında, Rehber Köpekler Derneği ile iş birliği yaparak engellilere rehber köpek desteği sunmaya devam ediyor. Ayrıca veterinerlik öğrencilerine yönelik Purina Genç Akademi programıyla 6 bin kişiye eğitim desteği sağlandı.


Nestlé, sosyal sorumluluk alanında da önemli adımlar atıyor. Son bir yılda 20.000 tondan fazla gıda desteği sağlayan şirket, 425 bin aileye 2,5 milyon Nestlé ürünü ulaştırdı. Şirket çalışanlarının gönüllülük faaliyetlerine de destek vererek, 64 bin saatlik sosyal sorumluluk çalışması gerçekleştirilmesini sağladı.


Son olarak Nestlé, global düzeyde 2050 yılında net sıfır karbon salımına ulaşmayı taahhüt ediyor.

Comments


BRANDMAP

İş Dünyası Bilgi Paylaşım ve

Marka Yönetimi Platformu

  • LinkedIn - Siyah Çember
  • Twitter
  • Instagram
  • Facebook
  • YouTube

© 2024 BRANDMAP

Screen Shot 2021-01-25 at 19.44.13.png

PARTNER OF BRANDMAP

Ana Sayfa

Hakkımızda

Künye

Üyelik

Arşiv

Yasal Uyarı

Kullanım Koşulları

Eğitimler

Etkinlikler

TrendPaper

Makaleler

visa-mastercard_logo.png

Ödeme ve Teslimat   I  Üyelik Sözleşmesi    I  KVKK

Teslimat:

Saraybosna Cad. Gökorman Sitesi A Blok D. 207

Aşağı Dudullu Ümraniye İstanbul 

+90 212 973 7375

info@brandmap.com.tr

bottom of page