Dünya Reklamverenler Federasyonu (WFA) ve Reklamverenler Derneği (RVD) iş birliğiyle düzenlenen Küresel Pazarlama Konferansı, küresel reklam ve pazarlama dünyasını Türkiye’deki profesyonellerle 13 yıl sonra ikinci kez bir araya getirdi. 27 Nisan’da İstanbul Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı’nda gerçekleştirilen konferansa, 1.200’ü aşkın kişi katıldı. Oturumlarda yapılan konuşmaların Türkçe çevirileri yapay zeka teknolojisi yardımıyla yapıldı. Katılımcılara ilham veren konuşmalarda, teknolojiden sürdürülebilir pazarlama stratejilerine, eşitlik ve kapsayıcılık hakkında başarı hikayelerinden değişen tüketim alışkanlıklarına kadar çok sayıda başlık ele alındı.
Dünyada Reklam Yatırımları 900 Milyar Dolara Ulaştı
Pazarlama dünyasının gündemini belirleyen etkinliğin açış konuşmasını Reklamverenler Derneği’nin Başkanı Ahmet Pura yaptı. Pura, 2022 yılında reklam yatırımlarının yeni bir rekora imza attığını ifade ederek şunları söyledi: “Dünya’da reklam yatırımları 900 milyar dolara ulaştı yani bu, bugün burada dünyanın önemli ekonomik gücü ile beraber olduğumuz anlamına geliyor. 2022 yılında Türkiye’de de reklam yatırımları yüzde 90 oranında büyüdü ve önemli bir rekora imza attı. Dijital yüzde 70 oranıyla bu yatırımlar arasında en büyük orana sahip oldu. Türkiye’de reklam yatırımları her yıl büyümesini sürdürüyor ve küresel çapta ilk 20 pazar içinde yer alıyor.”
Sürdürülebilir Büyüme için Döngüsel Pazarlama
Ahmet Pura’nın ardından konuşan Dünya Reklamverenler Federasyonu (WFA) CEO’su Stephan Loerke, konferansın ana teması olan sürdürülebilir büyümeye dikkat çektiği konuşmasında “Dünya genelinde pazarlama sektörünün büyük bir kısmı mevcut durumun sürdürülemez olduğunu biliyor. Bu doğrultuda ürün portföylerimizi ve iş modellerimizi daha sürdürülebilir bir tüketim ve büyüme için nasıl kullanacağımıza yönelik olarak döngüsel pazarlama çerçevesini geliştirdik. Bu çerçeve dahilinde önceliğimiz sürdürülebilirlik çünkü sürdürülebilirlik, yaptığımız her şeyi kapsıyor. Gezegenimizi, insanları bir araya getiriyor. İkinci konumuz radikal inovasyon. Yani modeli tersine çevirmek. Diğer bir konu dönüşümsel liderlik. Artık eskisi gibi düşünmemelisiniz. Geçmişte öngöremediğiniz bir sürü farklı kurumla bir arada hareket etmeniz gerekecek. Bu sorunun çözülebilmesi için aynı zamanda yaratıcılığı eyleme dönüştürmek gerekiyor. Biz pazarlamacılar olarak insanları, insanların seçimlerini, davranışlarını değiştirecek mesajları nasıl verebileceğimizi çok iyi biliyoruz” dedi.
Sıfır Atık Hedefiyle Çevreye En Az Zarar Veren Konferans
Birleşmiş Milletler sürdürülebilirlik hedeflerine uyum çerçevesinde aynı zamanda sıfır atık hedefiyle titiz hazırlıklar yapılan konferansta kilolarca fazla gıda, organik ve dönüştürülebilir atık döngüsel ekonomiye kazandırıldı. Unlu mamuller endüstriyel hayvan yemi, organik atıklar ise biyogaza olarak değerlendirilmek üzere dönüşüme gönderildi. Ayrıca toplanan kağıt, plastik, cam ve sigara izmarit atıkların da ekonomiye geri kazandırılması sağlandı. Seyahatlerden kaynaklanan karbon salımını dengelemek için Türkiye’de Manisa Soma bölgesindeki Gold Standart sertifikası olan bir rüzgâr santrali projesine destek verildi.
Sektörün Geleceği için Öğrencilerle Sohbet Seansı
Konferansın sonunda, WFA CEO’su Stephan Loerke ile Reklamverenler Derneği Başkanı Ahmet Pura, etkinliğe katılan öğrencilerle bir araya geldi. Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü’nden Doç. Dr. Gül Şener’in eşlik ettiği “Biz Bize Kalalım, Pazarlama’nın Geleceğini Konuşalım” başlıklı özel seansta, iletişim ve reklamcılık fakülteleri öğrencileriyle sektörün bugünü ve geleceği hakkında konuşuldu. Oturumda ayrıca gençlerin kariyer hedeflerine yönelik sorularına yanıt verildi.
Konferansta öne çıkan bölümleri izlemek için youtube @WFAMarketers kanalı ziyaret edilebilir. https://www.youtube.com/@WFAMarketers/featured
Comments