Karnaval Medya Grubu, Canlı Kal mottosuyla dijital ses dünyasına yeniliklerini sunuyor. Grubun yeni yapılanma sürecini, teknolojik yatırımlarını ve sahiplendikleri “Voice2Be” kavramını, 26 Eylül Perşembe günü Divan Kuruçeşme’de düzenlenen basın toplantısında Karnaval Medya Grubu CEO’su Burak Can, detayları ile anlattı.
Kullanıcı deneyimini zenginleştirerek dijital ses dünyasına yeni bir yaklaşım kazandırdıklarını belirten Karnaval Medya Grubu CEO’su Burak Can, gerçekleştirdikleri teknoloji yatırımı ile yeni yapılanma sürecini tamamladıklarını söyledi. “Ses ve müzik dinleme deneyimine inovatif bir boyut kazandırmak için işe, altyapımızı güçlendirip içerik yelpazemizi genişleterek başladık. 2,5 ay gibi kısa bir sürede dijital dünyada aynı anda milyonlarca insanın bir arada müzik dinleyip aynı duyguları paylaşabildiği, samimi ve canlı bir etkileşim alanı inşa ettik. Yeni altyapımız, müzik ve podcast içeriklerinin kesintisiz akışını sağlayarak, her kullanıcının kişiselleştirilmiş bir deneyim yaşamasına olanak tanıyor.”
Hedef: “Voice2Be” kavramıyla ses pazarlamasında liderlik
Can, sesin dijitalleşme sürecinin yeni pazarlama modellerini de beraberinde getirdiğini belirtti ve ekledi: “B2C ve B2B kavramlarının iç içe geçtiği ses dünyasında yeni pazarlama modeline ’Voice2Be’ diyoruz. Sahiplendiğimiz bu yeni kavram ile markalarımızın pazarlama dünyasında sesi olmaya, onları en yaratıcı şekilde temsil etmeye kararlıyız. Marka dünyasında kendimizi sesin merkezi olarak konumlayarak ses pazarlamasında lider olmayı, dijital ses denilince ilk akla gelen platform olmayı hedefliyoruz.”
Türkiye, dijital ses büyümesinde 1. sırada
Dünyada ve Türkiye’de ses ve müzik dinleme alışkanlıklarında yaşanan dönüşüme dikkat çeken Burak Can, Türkiye yüzde 215,1’lik büyüme oranı ile küresel dijital ses pazarında en fazla büyüyen ülke konumunda yer aldığını söyledi: “Bu durum medya ve reklam yatırımlarını da doğrudan etkiliyor. Küresel dijital ses pazarında yapılan medya yatırımlarının 5,6 kat büyümesi Türkiye’yi dünya liginde ilk sıraya taşıyor. Günde ortalama 2, 6 saat müzik dinlenen ülkemizde, dinleyicilerin yüzde 75’i müziğe akıllı telefon üzerinden ulaşıyor. Yine dinleyicilerin yüzde 79’u müzik tercihini kendisi belirlemek isterken, yüzde 74’ü müzik zevkine uygun bir akış beklentisi içinde.”
Teknoloji yatırımlarının en büyük payı yapay zekanın
Karnaval Medya Grubu’nun gerçekleştirdiği teknoloji yatırımlarından en büyük payı yapay zeka teknolojisi alıyor. Yapay zeka destekli kişiselleştirme teknolojileriyle dinleyicilerin müzik zevkleri ve dinleme alışkanlıklarına göre öneriler sunan bir sistem geliştirdiklerini belirten Can, içgörülerin sesine kulak vererek kişiselleştirilmiş içerikler sunarken, müzik keyfini daha kişisel ve anlamlı bir hale getirdiklerini belirtti.
Comments