top of page

Hepsiburada, hazırladığı 250 milyon okul ürünü ile okula dönüş kampanyasını başlattı


Hepsiburada, 16 Eylül 2024 tarihine kadar geçerli olacak okula dönüş kampanyasını başlattı. 4 Eylül Çarşamba günü Chalet Garden’da gerçekleşen basın toplantısında, kampanya süreci ve Hepsiburada tarafından gerçekleştirilen “Okula Geri Dönüş – Alışveriş Dinamiklerini Anlama Araştırması”nın sonuçları, Hepsiburada Ticari Grup Başkanı (CCO) Ender Özgün tarafından aktarıldı.


81 ildeki 103 bin esnaf ve KOBİ’ler ile bir araya gelindi

Ender Özgün, okula dönüş sürecinin sadece bir kampanya dönemi olmadığını, Türkiye ekonomisi için de atak dönem olduğunu ifade etti: “Kurulduğumuz günden bu yana, Hepsiburada olarak en büyük önceliğimiz tüketicilerin uygun fiyatlı ve kaliteli ürünlere ulaşmasını sağlarken, Türkiye genelinde de esnafımıza, KOBİ’lerimize ilave gelir fırsatı yaratıp Türkiye’nin ekonomik kalkınmasına destek olmak. Okula dönüş de aslında bu misyonumuzun simge dönemlerinden biri. Bugün milyonlarca müşterimizi, Türkiye’nin 81 iline yayılan ve toplam sayısı 103 bin esnaf ve KOBİ’lerimiz ile bir araya getirerek, ülkemize karşı olan sorumluluğumuzu da yerine getiriyoruz.”


Kampanya, müşterilerin beklentisine göre tasarlandı

Ender Özgün: “Bu kampanyayı tasarlarken, öncelikle tüketicilerimizin bizden beklentilerini dikkate aldık. Sahaya inip, onları dinledik. Gerçekleştirdiğimiz araştırma sonuçlarını, ilgili ekiplerimizle anlamlandırarak bütüncül bir kampanya tasarlamaya dikkat ettik. Bizim için en önemli noktalardan biri, Türkiye genelinde bir değer zinciri yaratabilmek. Hepsiburada iş ortağı olarak e-ticarete giren esnafımıza, Iğdır'dan Tekirdağ'a pastel boya, kalem, kitap ve birçok farklı ürün satma imkanı yaratıyor; onlara fiziksel sınırları ortadan kaldıran bir rekabet avantajı sunuyoruz.”


Ender Özgün toplantıda, Hepsiburada tarafından gerçekleştirilen “Okula Geri Dönüş – Alışveriş Dinamiklerini Anlama Araştırması”nın sonuçlarını da paylaştı. İlgi çeken başlıklar şu şekilde:

  • Ailelerin en önemli gündem maddeleri, yüzde 58’lik oranla “fiyat değişimlerine karşı önlem alabilmek”.

  • Bunu yüzde 37 ile “kaliteli ürünlere erişmek” ve yüzde 35 ile “bütçelerini kontrollü ve idareli kullanmak” takip ediyor.

  • Kırtasiye ürünleri ve ayakkabı her yaş grubunda, en çok tercih edilen kategorilerden. Onları yüzde 69 ile çanta takip ediyor.

  • Araştırmaya katılan aileler, okul alışverişine ortalama 10.000 TL bütçe ayırdığını ifade ediyor.

  • Araştırmaya katılanların, %55’i kredi kartı limitine dokunmadan borçlanma veya kredilenme yöntemini tercih edeceğini söylüyor; okula dönüş alışverişinde %84’ü alışveriş listesini planlıyor, %69’u diğerleriyle de paylaşıyor.

  • Okul Alışverişinde kadınların %72’si, erkeklerin ise %54’ü süreci tamamen kendisinin yürüttüğünü söylüyor.

  • Alışverişte anneler giyim konusunda, babalar teknoloji ve kırtasiye alanında öncü konumda yer alıyor.

Comments


bottom of page