top of page
tugcegulirmak

Gree Klima, Türkiye pazarındaki hedeflerini açıkladı


İklimlendirme sektöründeki dünya liderliğini sürdüren Gree Klima, Ocak 2016’da  ve TLC Klima ile güçlerini birleştirmişti. Avrupa ve Orta Doğu’da Gree’nin büyüme stratejisinde önemli bir rol oynayan Türkiye pazarı için yeni hedefler belli oldu. Gree Klima’nın Türkiye temsilcisi TLC Klima’nın Yönetici Ortağı Sema Tunar’ın ev sahipliğinde, 9 Ekim Çarşamba günü Feriye’de bir basın buluşması gerçekleşti. Markanın, Türkiye pazarındaki stratejileri ve gelecek planları paylaşıldı.

“Sektörde 6 yıl tam garanti veren markalardan biri olarak kaliteye olan güvenimizi yansıtıyor” 

Gree Klima’nın Türkiye temsilcisi TLC Klima’nın Yönetici Ortağı Sema Tunar, toplantının açılış konuşmasında Gree Klima ile olan iş birliklerinin önemine vurgu yaptı: “2015 yılında, Gree ile yolculuğumuza başladık. Yerli oyuncuların büyük bir yüzdeyle domine ettiği iklimlendirme sektöründe, doğru bir partner seçmek bizim için kritik bir adım oldu. Bugün Gree markası, sektörde 6 yıl tam garanti veren markalardan biri olarak kaliteye olan güvenimizi yansıtıyor. Türkiye, Avrupa ve Orta Doğu’da Gree’nin büyüme stratejisinde önemli bir rol oynuyor ve bu stratejik ortaklık bizim için büyük bir gurur kaynağı.“

Tunar, ayrıca “doğru üretici, doğru tedarikçi ve doğru ekip“ ile çalışmanın önemine değindi ve önceliklerinin tüketiciyi en doğru fiyatla buluşturmak olduğunu, belirtti.

 

Gree Klima’nın sahip olduğu pazar değeri: 38,26 milyar dolar

TLC Klima’nın Pazarlama ve Ürün Yönetimi’nden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Filiz Doğan, Gree Klima’nın ev tipi klima üretim ve satış hacminde 13 yıldan beri birinci sırada olduğunu belirtti. “Gree Klima, 38,26 milyar dolar pazar değerine sahip. 2023 yılında 29 milyar dolar satış geliri elde ederken, 4,1 milyar dolar net kar sağladı. Ayrıca, Forbes Global sıralamasında 334. sırada yer alıyor ve 60 milyon adetlik üretim kapasitesi ile dünyanın en büyük klima üreticisi konumunda.” Filiz Doğan, Gree Klima’nın stratejik hedefleri ve gelecek planlarına da değdi: “12.000 m³ depomuz ile her sezon güçlü bir ürün stoğu bulunduruyoruz. Stoktan ürün ve yedek parça teslimini 48 saat içinde gerçekleştirebiliyoruz. Ayrıca, 10.000’in üzerinde yedek parça stokumuzla tüketicilerimize en iyi hizmeti sunmayı amaçlıyoruz.”


Türkiye’de 5 bölge müdürlüğü ve 200 satış noktası mevcut

Gree Klima’nın Türkiye temsilcisi TLC Klima’nın Satış Direktörü Gökhan Külahi, Türkiye genelindeki yer alan ürünlerin pazar büyüklüklerini katılımcılarla paylaştı. Türkiye’de 5 bölge müdürlüğü, 200 satış noktası ve 300 servis noktası ile her bölgede aktif olduklarını belirten Gökhan Külahi, “Duvar tipi klima pazar büyüklüğü 2024 yılında 2 milyon 100 bin adete, multi klima ürün adeti 67.000’e, VRF sistem ürün adeti 49.000’a ve ısı pompası ürününün 19.000 adete ulaşacağını ön görüyoruz.” ifadelerini kullandı.

 

Comments


bottom of page