Yapımcılığını ve yönetmenliğini Engin Altan Düzyatan’ın üstlendiği, dünyada plastik ve mikroplastik kirliliğinin yol açtığı sorunları konu eden “Sen De Fark Et” belgeselinin Türkiye lansmanı 16 Nisan Perşembe günü Feriye’de düzenlenen geniş katılımlı etkinlikte gerçekleşti.
Tayland, Malezya, Filipinler, Japonya, İngiltere ve Türkiye'de çekimleri gerçekleştirilen ve yapımı yaklaşık dört yıl süren Sen De Fark Et (You Better Notice) belgeseli, SOCAR Türkiye’nin ana sponsorluğu, Denizbank’ın destekleleri ve SKD Türkiye’nin iş birliğinde hayata geçirildi.
Üç bölümden oluşan ve toplam 90 dakika süren belgesel, altı farklı ülkede plastik atıkların yolculuğunu ve çevreye etkilerini takip ederek, plastik atık tehlikesi konusunda kitlesel farkındalık yaratmayı hedefliyor. Toplumda sürdürülebilir uygulamaların benimsenmesine ve plastik atık kirliliğinin azaltılmasına katkıda bulunmayı amaçlayan Sen De Fark Et belgeseli, “Azalt, Yeniden Kullan, Geri Dönüştür” ilkesiyle daha temiz bir geleceğe doğru adım atılması gerektiğini vurguluyor.
SKD Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Ebru Dildar Edin:“OECD'ye göre plastiklerin yaklaşık 1,7 milyon tonu okyanuslara dökülüyor. Böyle giderse 2050 yılına gelindiğinde plastik atıkların denizdeki tüm balıklardan daha ağır basacağı tahmin ediliyor. Karada ve suda oluşan kirlilik topraktan ve denizden gıdalarımıza taşınarak tüm canlıların varlığını tehlikeye sokuyor. Belgesel tüm bu gerçeklere dair izleyenleri bilgilendirirken, bireylerden başlayarak, iş dünyasının, kamunun, bilim insanlarının birleşerek bu sorunla mücadele etmesi gerektiği mesajını güçlü bir şekilde vurguluyor. Belgeselin toplumun geniş kesimlerini sürdürülebilirlik çabalarına dahil etme ve farkındalık oluşturma açısından çok önemli bir rolü olacağına inanıyoruz.”
SOCAR Türkiye CEO’su Elchin Ibadov: “Plastiğin yeniden kazanımına ilişkin Avrupa Birliği (AB), üniversiteler ve TÜBİTAK gibi kuruluşlarla iş birliği yaparak Ar-Ge merkezimizde geliştirdiğimiz projeler var. Desteğin diğer boyutu da toplumun atık yönetimi konusunda bilinçlendirilmesi. İşte bu nedenle bugün burada lansmanını gerçekleştirdiğimiz ‘Sen De Fark Et’ (You Better Notice) belgeseline sponsor olduk. Dünyada plastik ve mikroplastik kirliliğine dikkat çeken ve ‘Azalt, Yeniden Kullan, Geri Dönüştür’ ilkesiyle daha temiz bir geleceğe doğru adım atılmasının önemini vurgulayan belgeseli ana sponsor olarak desteklemekten mutluluk duyuyoruz.”
DenizBank Finansal Hizmetler Grubu CEO’su Hakan Ateş: “30 yıldan az zaman içinde, okyanuslarda balıktan çok plastiğe rastlanacağı tahmin ediliyor. DenizBank olarak, iklim değişikliğiyle mücadelede finans sektörünün yüklendiği sorumluluğun farkındayız. Bu farkındalıkla, çiftçilerimizin üretimlerine devam etmelerini, kadınlarımızın ekonomiye katılımının artırılmasını, doğal kaynakların korunmasını, düşük karbonlu ve sürdürülebilir ekonomiye geçişi bütün kaynaklarımızla destekliyoruz. Plastik kirliliği gibi gezegenimizin geleceği için yaşamsal öneme sahip bir konuya dikkat çeken Sen de Fark Et belgeselini desteklemekten de büyük mutluluk duyuyoruz.”
コメント