Pandemi döneminde büyüyen yerli perakende markası Ecrou, 2017 yılında “mutluluk” mottosuyla kuruldu. Perakende sektöründe büyümesini sürdüren markanın hikayesini, “hep yeni” vizyonunu, 2024 yılı değerlendirmesini ve 2025 hedeflerini, Ecrou CEO’su Şahin Demir, 5 Şubat Çarşamba günü düzenledikleri basın toplantısında aktardı.
2024 yılında 20 yeni mağaza açarak toplam mağaza sayısını 60’a çıkaran Ecrou, yaklaşık 20 milyon ziyaretçiyi ağırlayarak 4,5 milyon ürün satışı gerçekleştirdi. 10 bin çeşit ürünüyle perakende dünyasında hızla büyümeye devam eden marka, 2025 yılında büyük şehirler ve Anadolu’da mağaza açmayı; aynı zamanda yeni markalar piyasaya sürerek güçlü bir perakende grubu oluşturmayı planlıyor.
Hedef: 2025 yılında ciroyu iki katına çıkartmak
“Hep yeni” vizyonuyla büyümeye devam eden Ecrou, 2025 yılında cirosunu iki katına çıkararak dijitalleşme ve müşteri deneyimini geliştirmeye yönelik yatırımlar yapmayı hedefliyor. Ecrou CEO’su Şahin Demir, markanın her yıl iki kat büyüme hedefi doğrultusunda adımlar attığını belirterek, “Türkiye’de güçlü bir marka olmanın yanı sıra, global arenada da bilinirliğimizi artırmak istiyoruz. Bu doğrultuda farklı sektörlerden global markalarla iş birliği yaparken, kendi markalarımızı da yaratarak perakende grubu olma yolunda ilerliyoruz” dedi.
Ecrou, müşteri deneyimini ön planda tutan yeni nesil mağazacılık anlayışıyla sektöre farklı bir bakış açısı kazandırmayı amaçlıyor. Görsel ve dijital açıdan modern tasarımlar sunan mağazalarıyla alışverişi sosyal bir deneyime dönüştürmeyi hedefliyor.
Kadın istihdamına destek ve yenilikçi çalışma modelleri
7’den 70’e kadınlara yönelik bir marka olarak konumlanan Ecrou, çalışanlarının %65’inin ve yöneticilerinin yarısının kadın olmasıyla, kadın istihdamına da güçlü bir destek veriyor. Pozitif ayrımcılık politikalarıyla çalışanlarını destekleyen marka, hibrit çalışma modelini sürdürerek esnek ve verimli bir çalışma ortamı sunuyor. Ecrou, 2025 yılında ekibine 200-250 kişiyi daha dahil ederek toplam istihdamını bin kişiye çıkarmayı planlıyor.
Yeni iş birlikleri ve ürün çeşitliliği
Ecrou, Uzak Doğu iş modellerini yakından takip ederek küresel markalarla iş birliklerine ve Global markaları Türk tüketicilerle buluşturmaya yöneliyor. Kore’nin ünlü güzellik markası Nature Republic ile yaptığı ortaklık kapsamında cilt bakım alanında iddialı adımlar atan şirket, kendi yarattığı lüks Kore kozmetiği markası Jejumei ile de sektöre yeni bir soluk getirdi. Ayrıca, kendi iç giyim markası Nulu ve Teddy Island ile gerçekleştirdiği iş birlikleriyle ürün çeşitliliğini artırıyor. Her ay 500 yeni ürün stratejisiyle hareket eden; online ve fiziksel mağazalarını entegre eden marka, yakın dönemde Almanya’da online satışlarını başlatmayı planlıyor.
Comments