top of page

Didem Şekerel Erdoğan, NielsenIQ’da kıtalar arası sorumluluğu üstlendi


Bilgi hizmetleri ve tüketici zekası şirketi NielsenIQ ve araştırma şirketlerinden GfK’nın stratejik birleşmesi ile Didem Şekerel Erdoğan, NIQ (NielsenIQ + GfK) Türkiye Genel Müdürü ve NielsenIQ Doğu Avrupa, Orta Doğu ve Afrika E-ticaret Bölge Başkan Yardımcılığına terfi etti. Didem Şekerel Erdoğan, NIQ (NielsenIQ + GfK) Türkiye Genel Müdürü görevine ek olarak yeni sorumluluğunda Doğu Avrupa, Orta Doğu ve Afrika bölgelerindeki 40’tan fazla ülkeyi kapsayacak şekilde, kıtalar arası geniş bir sorumluluk üstlendi. Erdoğan, yeni sorumlulukları kapsamında, NielsenIQ’nun EEMEA e-ticaret ekiplerine de liderlik edecek ve stratejilerine yön verecek.

 

“Geleceğe yön vermek için çalışmaya hazırım.”

Didem Şekerel Erdoğan, günümüzün hızlı değişen dünyasında veri analitiğinin; pazarı okumak, değerlendirmek ve stratejik bir şekilde yaklaşmak için çok önemli olduğuna vurgu yaparak, tanımlayıcı ve betimleyici analizlerin ötesinde kestirimsel (predictive) ve öngörücü (prescriptive) geleceği tahminleyen yapay zeka uygulamaları ile başarıya giden yolu gösteren, taktik üreten ve stratejileri ortaya koyan modelleri yorumlayabilme becerisinin ön plana çıktığı yeni bir dönemde olduğumuzun altını çizdi. Erdoğan, açıklamasında ayrıca “Müşterilerimizin memnuniyeti bizim birinci önceliğimiz ve bu doğrultuda çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Tutkuyla bağlı olduğum sektördeki yeni görevimde, yenilikçi çözümler ve sürdürülebilir başarılar, sadece bugünü değil geleceği de tasarlamak ve geleceğe yön vermek için çalışmaya hazırım.” dedi.

 

Türkiye’de FMCG pazarı yılın ilk 6 ayında %85 büyüdü

Erdoğan e-ticarette en son verileri de değerlendirdi: “E-ticaret dünya çapında güçlü bir şekilde gelişmeye devam ediyor, Türkiye’de e-ticaret 2024 yılının ilk 6 ayında %91 oranında ciro büyümesi kaydetti. Aynı dönemde Toplam FMCG pazarının %85'lik bir büyüme kaydettiğini görmekteyiz. E-Ticaret satışları, bu yüksek performansla FMCG (Hızlı Tüketim Ürünleri) pazarında %7’lik bir orana ulaştı. Teknoloji ve dayanıklı tüketim malları pazarındaki online ağırlığının %25 seviyesinde olduğunu göz önünde bulundurursak FMCG alanında henüz kat edecek mesafe olduğunu görmekteyiz. EEMEA (Doğu Avrupa, Orta Doğu ve Afrika) ülkeleri de güçlü bir e-ticaret potansiyeline sahip. FMCG e-ticaret pazarı, 2024 yılının ilk çeyreğinde Mısır'da %90, Romanya’da %35, Birleşik Arap Emirlikleri’nde %33 ve Suudi Arabistan’da %16 büyüme kaydetti.”

Comments


bottom of page