top of page

Brand Finance, Türkiye’nin en değerli markalarını listeledi


1996 yılından beri pazarlama ve finans dünyası arasında köprü kuran, uluslararası marka değerleme ve strateji kuruluşu Brand Finance, "Türkiye'nin En Değerli Markaları-Turkey 100" raporunu yayınladı. Bu yıl 17’incisi yayınlanan ve 2023 yılının en değerli markalarının raporlandığı çalışmada; marka değerini arttıranlar, yükselenler, yerini koruyanlar ve listeye ilk defa girenler yer alıyor.

Brand Finance Turkey’in Ülke Direktörü Muhterem İlgüner, raporla ilgili şunları aktarıyor:

"Değer tabanlı markalar marka eko sistemini oluşturan yapı taşlarıdır. Sağladıkları değer ile geliştirdikleri tüketici markaya değer kazandırmakta, her ikisi bir diğerini beslemekte ve böylece toplam ekonomik faaliyet rekabet üstünlüğü elde etmektedir. Bir ülkenin küresel ölçekte sahip olacağı değerli marka sayısı o ülke marka eko sisteminin nitelik ve niceliğini gösterecektir. Değerin nerede ve nasıl oluştuğu konusunda bilgi sahibi olunması halinde değerli markalar geliştirilmesi mümkün olacaktır. Bu nedenle Brand Finance tarafından uluslararası standartlara uygun olarak hazırlanan marka değeri sıralama listeleri önem kazanmaktadır."


Türkiye, sahip olduğu potansiyel ve barındırdığı varlıklar nedeniyle, değer üretme kabiliyeti oldukça yüksek bir ülke olduğunu ve Türkiye’nin en değerli 100 markasının toplam değerinin 15,6 milyar dolar olduğunu, belirten İlgüner, sözlerine devam etti: "Ürettiği ürün ve hizmetler kadar sahip olduğu coğrafi kıymetleri Türkiye için büyük fırsatlar sunmaktadır. Türkiye değer yaratma fırsatlarını harekete geçirebildiği oranda doğal ve sınai ürünlerini, coğrafyasını kıymetlendirecek, refah düzeyini arttıracaktır. Bunun için markalaşmanın bir memleket meselesi olarak ele alınması, buna uygun strateji ve politikalar geliştirilmesi, değerli markalar tutkusunun hem özel hem de kamu sektöründe yaygınlaşması gerekecektir."


Türk Hava Yolları, 2 milyar dolar marka değeri ile Türkiye'nin en değerli markası oldu. Şirket, Türkiye'nin en değerli markası olma unvanını korumasının yanında, marka değerini geçen yıla göre yüzde 26 artırdı. İkinciliği, 1 milyar 500 milyon dolarla Arçelik; üçüncülüğü ise 927 milyon dolarlık marka değeriyle Vestel aldı.


Garanti BBVA geçen yıla göre üç sıra yükseldi ve 767 milyon dolarlık değeriyle 4'üncü,

İş Bankası 736 milyon dolarla 5'inci,

BİM 589 milyon dolarla 6'ncı,

Ziraat Bankası 560 milyon dolarla 7'nci,

Ford Otosan 543 milyon dolarla 8'inci,

Turkcell 532 milyon dolarla 9'uncu,

Akbank 490 milyon dolarla 10'uncu sırayı aldı.


İlk 100'de yer alan markaların değerlerinde en yüksek oranda artış yüzde 153 ile Aktifbank, yüzde 101 ile Anadolu Isuzu'da gerçekleşti. Marka değerinde en yüksek düşüş oranı ise yüzde 64 ile Aytemiz'de oldu. Bu markayı yüzde 61 ile Anadolu Sigorta, yüzde 56 ile Brisa izledi.


Comments


bottom of page