top of page
tugcegulirmak

Boyner Yayınları, 25. yılında yeni dönemine hazır



Boyner Grup tarafından yönetim ve iş dünyasında dünyanın en çok okunan kitaplarını ülkemizde de okuyucularla buluşturma misyonuyla kurulan Boyner Yayınları, 25. yılında yeni döneme giriş yaptı. İş dünyası, kişisel gelişim ve biyografi kategorilerinde uluslararası çok satan eserleri Türkçeye kazandırmak için çalışan Boyner Yayınları, yayıncılık dünyasında neler olduğunu ve 2024 hedeflerini, 18 Aralık'ta Pera Palas Otel'de düzenledikleri basın toplantısında aktardı.


Kişisel gelişim, kültür-sanat, bilim ve ekonomi, satış ve pazarlama başta olmak üzere kurgu-dışı kitaplar alanındaki yayınlarını güçlendiren Boyner Yayınları, portföyüne, anı ve biyografi eserlerinin yanı sıra uluslararası en çok satan iş dünyası kitaplarını da ekledi. Boyner Yayınları yeni dönemde, e-kitap ve sesli kitap gibi dijital yatırımlarına da hız verecek. Yayının 2024 yılı için ilk kitabı ise Amerika'nın en genç "best-seller" isimleri arasına giren Alex Banayan'ın başarı, azim, kararlılık üzerine yazdığı Üçüncü Kapı.


Amaç, sürdürülebilir iyilik modeliyle hayatın her alanına dokunmak

Boyner Grup İcra Kurulu Üyesi, Strateji ve İş Geliştirme Başkan Yardımcısı Elif Ateşok Şatıroğlu, Boyner Yayınları'nın yeni dönem hedefleriyle ilgili bilgi verdi. "Boyner Grup için hayata değer katma misyonu, sadece alışveriş deneyimi ve müşterilerin mutluluğuyla sınırlı değil. Odağımızda tüm toplumsal yaşama fayda sağlamak, sürdürülebilir iyilik modeliyle hayatın her alanına dokunmak var. Bu da Boyner Yayınları'nın stratejisinin temelinindeki anlayıştır."


"Bizim için iş değil, sosyal sorumluluk meselesi"

Boyner Yayınları'nın kuruluşunun, grup çalışanlarının eğitimlerine yatırım yapmak amacıyla yönetim, perakendecilik ve kişisel gelişim alanında dünyada en çok satan kitaplarının çevirisiyle başladığını hatırlatan Şatıroğlu, sözlerine devam etti:"Çalışanlarımızdan o yıllarda aldığımız geri dönüşler muazzamdı. Gösterdikleri ilgi karşısında hem heyecanlandık hem de bu alandaki boşluğu dolduracak önemli bir iş yaptığımızı fark ettik. Hal böyle olunca sadece çalışanlarımızın değil, tüm toplumun bu kitaplara erişebilmesini amaçladık ve Boyner Yayınları için ilk adımı attık. Geleneksel yayıncılık kapsamındaki çalışmalarımıza ek olarak da Boyner Grup vizyonu ve yenilikçi bakış açısıyla hem e-kitap hem de sesli kitap üzerine çalışmalarımız devam ediyor. Çünkü bu alanı aynı zamanda önemli bir sosyal sorumluluk meselesi olarak görüyoruz."


Kurgu dışı alana ilgi artıyor

Boyner Yayınları Direktörü Zeynep Erkurt Çelik yeni dönemde, yayıncılığa yeni bir soluk kazandırmak üzere harekete geçtiklerini, kurgu dışı alanın farklı bir hedef kitleye hitap ettiğini söyledi: "Geçmişte daha küçük bir okuyucu kitlesine sahip olan bu alana ilgi giderek artıyor. Biz de yaptığımız yatırımlarla bu alanın büyümesine katkı sunmayı amaçlıyoruz. Şu anda hedef kitle ve yaş aralığı yetişkin grupta olsa da, Boyner Yayınları olarak önümüzdeki dönemde yayıncılık hayatına kazandırdığımız çeviri eserlerle gençlere, öğrencilere kısacası yediden yetmişe herkese hitap edeceğiz."


"Dijital kitaba artan ilgi, basılı kitabın sonu değil"

Yayıncılık alanında dijitalleşmenin etkilerini de göz ardı etmediklerini söyleyen Çelik, özellikle dijital dünyada yazan ve okuyan yeni nesil için çalışmalarının devam ettiğini belirtti: "Basılı kitap yerine dijital kitaplara artan ilginin farkındayız. Ancak bu ne basılı kitabın sonu ne de dijital kitapların zaferi. Burada iki alanda da yayıncılık dünyasının paralel çalışması gerekiyor. Hem genç neslin hem de yoğun yaşamları olan yetişkinlerin ilgisini çekmek için yenilikçi yollar bulmalıyız. Yeni konseptleri hayata geçirmek ya da bu konseptlere dahil olmak için beklemek artık zaman kaybı. Tüm bu dünya içerisinde biz de gelişim ve dönüşüm süreçlerimizi beklenti ve ihtiyaçlar doğrultusunda gerçekleştirmeye devam ediyoruz."



Comments


bottom of page