top of page

Banat, küresel pazarlarda büyümeye devam ediyor


75 yıllık köklü marka Banat, 2022 yılında Özkök Ailesi tarafından devralınması ile yeni dönemine başladı. Çeşitli sektörlerde faaliyetlerine devam eden Özkök Ailesi, Banat’ın global pazarlardaki etkisini artırmak amacıyla önemli yatırımlar yaptı. Yapılan yatırımları ve markanın değişen kurumsal kimliğini dinlemek üzere 5 Eylül Perşembe akşamı Tuzz Restoran gerçekleşen basın yemeğinde Hakan Özkök ile bir araya geldik.

 

Banat’ın Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Hakan Özkök, sözlerine "75 yıllık bu köklü markayı devralmak, sadece bir satın alma değil, Türkiye'nin en değerli yerli markalarından birini geleceğe taşımak anlamına geliyor" diyerek başladı. Özkök, Banat’ı portföylerine katarak hızlı tüketim sektöründe güçlü bir başlangıç yaptıklarını ve küresel pazarlarda sürdürülebilir bir büyüme hedeflediklerini vurguladı.

 

Banat, fabrikasını İstanbul Arnavutköy’de yaklaşık 14 bin metrekarelik modern ve entegre bir alana taşıyarak üretim kapasitesini artırdı. Bu yatırımla birlikte hem Türkiye’de hem de uluslararası pazarlarda etkisini genişleterek sektördeki rekabet gücünü artırmayı hedeflemektedir. Bu stratejik geçişle birlikte üretim kapasitesini 2,5 kat çıkararak 40.000.000’dan 100.000.000 adede yükseltti.

Banat, ayrıca önümüzdeki dönemde sektöründeki ilk yerli Ar-Ge ve Tasarım Merkezlerinden birini kurarak inovasyon alanında liderlik yapmayı hedefliyor. Bu merkez, yenilikçi ürün geliştirme ve küresel büyüme açısından kritik bir adım olacak. Banat Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Hakan Özkök, merkezin ihracat hedeflerine büyük katkı sağlayacağını ve Türkiye'ye döviz girdisi sağlayarak ülke ekonomisine katkıda bulunmanın şirketin misyonları arasında yer aldığını belirtti.

 

Şu anda 40 ülkeye ihracat yapan Banat, bu sayıyı orta vadede 70’e çıkarmayı hedefliyor. Cirolarının %25’inin ihracattan geldiğini belirten Özkök, "Orta Doğu gibi birçok ülkede güçlü bir varlığa sahibiz, ancak hedefimiz yalnızca bölgesel değil, global çapta bir marka olmaktır. Bu hedefe ulaşmak ve katma değerli ürünler sunmak için, Endüstri 4.0 ve 5.0 teknolojileri ile inovasyonu ön planda tutuyoruz" dedi.


Banat’ın yenilenen kurumsal kimliği

Eylül ayında kamuoyuna tanıtılan Banat, kurumsal kimliğini modern, minimalist ve tüketici dostu bir şekilde yeniden şekillendirdi. Şirket, private label (PL) ürün üretiminde de güçlü bir konumda bulunuyor. Özkök, “Tüketicilerin %75’i satın alma kararlarını private label ürünlerle karşılaştırarak veriyor. Banat olarak sadece kendi markamızla değil, aynı zamanda private label ürünlerle de sektörde güçlü bir oyuncuyuz. Türkiye ve dünyadaki büyük zincir marketler, private label markalarını güvenle bize emanet ediyor” dedi.

 

Banat, gençlere özel Teenage serisini üretti

Banat, diş fırçası sektöründe bir yeniliğe imza atarak Teenage serisini tanıttı. Çocukken anneleriyle ağız bakımını yapan gençler, bu alışkanlığı erken dönemde kaybedebiliyor. Banat, bu noktada devreye girerek, gençlerin diş fırçalama disiplinini kazanmalarına yardımcı olacak ve hayatlarını kolaylaştıracak yeni serisini sunuyor. Dünyada bir ilk olan ve 9-16 yaş grubuna yönelik geliştirilmiş Teenage serisi, diş fırçası sektöründe renk değiştiren kıl teknolojisiyle her 3 ayda bir diş fırçasının değiştirilmesi gerektiğini gençlere öğretmeyi amaçlıyor. Yeni dönemde hassas diş etlerine sahip tüketiciler için geliştirdiği 12.540 Soft Touch serisiyle de dikkat çeken Banat, ortalama 1000 kıl yerine tam 12.540 adet kıl kullanarak ultrasoft diş eti hassasiyeti olanlara özel bir çözüm sunuyor.

 


Comments


bottom of page