Geçtiğimiz yıl yapılan araştırma ve ölçümde 1. durumda olan Amazon'u bu sene geçerek yeniden ilk sıraya yerleşen Apple, 219 milyar ABD doları (%74) artışla 517 milyar ABD dolarına ulaşarak olağanüstü bir marka değeri büyümesi elde etti.
BrandFinance Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su David Haigh durumu şöyle analiz etti: "Apple, iPhone satışlarına olan yoğun bağımlılıktan uzaklaşarak, giyilebilir cihazlar ve Apple TV abonelikleri gibi hizmetlere yönelerek, stratejik çeşitlendirme ve premiumlaştırma yoluyla marka değerini artırdı. Araştırmamıza göre, ankete katılanların %50'sinden fazlası Apple'ın pahalı olduğunu ancak fiyatına değer olduğunu ve markanın yüksek fiyat talep etme yeteneğini güçlendirdiğini belirttiler."
Comments