top of page
Brandmap Editör

Apple, Yeniden Dünyanın En Değerli Markası



Geçtiğimiz yıl yapılan araştırma ve ölçümde 1. durumda olan Amazon'u bu sene geçerek yeniden ilk sıraya yerleşen Apple, 219 milyar ABD doları (%74) artışla 517 milyar ABD dolarına ulaşarak olağanüstü bir marka değeri büyümesi elde etti.


BrandFinance Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su David Haigh durumu şöyle analiz etti: "Apple, iPhone satışlarına olan yoğun bağımlılıktan uzaklaşarak, giyilebilir cihazlar ve Apple TV abonelikleri gibi hizmetlere yönelerek, stratejik çeşitlendirme ve premiumlaştırma yoluyla marka değerini artırdı. Araştırmamıza göre, ankete katılanların %50'sinden fazlası Apple'ın pahalı olduğunu ancak fiyatına değer olduğunu ve markanın yüksek fiyat talep etme yeteneğini güçlendirdiğini belirttiler."




Comments


bottom of page