top of page
Brandmap Haber

Altın Pusula Türkiye Halkla İlişkiler Ödülleri, 22. kez sahiplerini buldu


İletişim sektöründe 50 yılı aşkındır faaliyet gösteren Türkiye Halkla İlişkiler Derneği (TÜHİD) tarafından bu yıl 22.’si gerçekleştirilen, iş dünyasının ve iletişimcilerin heyecanla beklediği Altın Pusula Türkiye Halkla İlişkiler Ödülleri sahiplerini buldu.

 

Türk Hava Yolları, İGA- İstanbul Havalimanı, Opet Petrolcülük, MediaPort, Turkcell, Türk Telekom ana sponsorluğunda; BrandMap, Halklailiskiler.Com, Faselis, Medya Takip Merkezi, İltek, Idecon Idea&Congress ve Memorial destekleriyle, 26 Haziran 2024 Çarşamba akşamı Zorlu Holding'in mekân sponsorluğunda Zorlu PSM Sky Lounge’da gerçekleştirilen törende, 2023 yılının en başarılı projeleri ödüllendirildi.

 

TÜHİD, Altın Pusula Ödülleri’nde bir ilki gerçekleştirerek, etkinliğin karbon emisyonunu hesaplamak üzere etkinliğe katılan tüm davetlilerden ulaşım bilgilerini aldı. Davetlilerin yaratılan farkındalıkla ile ilgili memnuniyetlerini dile getirdikleri törende, kurumsal sürdürülebilirlik anlayışı çerçevesinde 9,5 ton sera gazı salınımı için uluslararası sertifikasyona sahip karbon kredileri ile offsetleme yapıldı. Böylece 22. Altın Pusula Ödül Töreni, karbon nötr bir etkinlik olarak tamamlandı.

 

22 yıldır süren Altın Pusula heyecanı

22’inci Altın Pusula Türkiye Halkla İlişkiler Ödülleri Töreni açılış konuşmasını yapan TÜHİD Yönetim Kurulu Başkanı İpek Özgüden Özen, “TÜHİD olarak 52 yıllık geçmişimizle iletişim sektörüne yön vermek ve mesleğimizin en iyi örneklerini paylaşmak için buradayız. Bizler bu sorumluluğun farkında olarak mesleğimizin gelişimi ve topluma katkısı için çalışıyoruz” dedi.

 

Altın Pusula Ödülleri'nin 22 yıllık tarihinde, 3500 projenin değerlendirildiğini ve 620 projenin ödüllendirildiğini belirten İpek Özgüden Özen, “22 yıl boyunca her bir proje, arkasında yaklaşık 5 kişilik bir ekip ve yönetim desteğiyle gerçekleştirildi. Ayrıca, 200 iletişim fakültesi 950 proje ile katılım sağladı ve 88 ödül kazandı. Bu süreçte yaklaşık 5000 iletişim öğrencisi sektöre hazırlandı. Bu veriler, Altın Pusula’nın sektöre sağladığı katkının büyüklüğünü ve TÜHİD’in sektördeki öncü rolünü gösteriyor” ifadelerini kullandı.

 

Ülkemizin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’ün halkla ilişkilerin ve iletişimin önemini daha Cumhuriyetimizin ilk yıllarından itibaren fark etmiş bir lider olduğunu belirten İpek Özgüden Özen, "Bugün liderlerin performans kriterlerinin büyük bir kısmı, etkili iletişim becerilerine dayanıyor. Bu da halkla ilişkiler ve iletişim mesleğinin ne denli kritik olduğunu bir kez daha gözler önüne seriyor. Ayrıca iletişim, yapısı gereği içinde farkındalık artırma etkisi ve politika değişikliğine varabilecek kamu ve özel sektörde davranış değişiklikleri yaratma potansiyeli barındırıyor. Bu bize iletişimin dönüştürücü gücünü ve toplumsal değişim yaratma kapasitesini gösteriyor. Bu gücü iyi yönde kullanarak ülkemize hizmet başta olmak üzere çok şey yapabilir ve mesleğimizi daha ileriye taşıyabiliriz. Çünkü bizler temsil ettiğimiz kurumların geleceğini yazıyoruz” dedi.

 

22’inci Altın Pusula’da 400’e yakın proje ödül için yarıştı

Türkiye’deki kurumlara, iletişim ajanslarına ve genç iletişimcilere açık olan yarışmaya büyük holdingler, çok uluslu şirketler, ajanslar ve üniversitelerden yoğun bir katılım gerçekleşti. 20 ana ve 18 alt kategori olmak üzere toplam 38 kategoride 231 kurum projesi ve 114 genç iletişimci projesi başvuruda bulundu.


Ayrıca, TÜHİD-KAGİDER iş birliğiyle 2017 yılından itibaren verilen TÜHİD-KAGİDER 1e1 Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Ödülü’nün yanı sıra, İletişim Duayenleri Betûl Mardin ve TÜHİD Kurucusu Prof. Dr. Alâeddin Asna adına takdim edilen “Betûl Mardin Geleceği Şekillendiren Liderler Ödülü” ve “Alâeddin Asna Kurumsal Sorumlulukta Tutarlılık ve Süreklilik Ödülü” de sahiplerine verildi.


Ayrıca, Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) iş birliğiyle “UNDP Özel Ödülü” on ikinci defa, Hedefler için İş Dünyası Platformu- Business For Goals iş birliğiyle verilen “B4G Özel Ödülü” dördüncü defa takdim edildi. TÜHİD ve SEDEFED iş birliğiyle sivil toplum kuruluşları için verilmeye başlanan “SEDEFED Özel Ödülü” de üçüncü kez takdim edildi.

 

22. Altın Pusula Türkiye Halkla İlişkiler Ödülleri’ni Kazanan Projeler


BÜYÜK ÖDÜL

Cumhuriyetimizin 100. Yılı İletişimi 

Türkiye İş Bankası A.Ş. / Lobby PR

 

Jüri Özel Ödülü

LCW Limitless 

LC Waikiki / desiBel Ajans

 

Jüri Özel Ödülü

Lay’s Yenileyici Tarım        

PepsiCo Türkiye / Medyaevi İletişim

 

Jüri Özel Ödülü

Terapi Köpek Pilot Projesi

İGA İstanbul Havalimanı / Muse İstanbul Görsel Sanatlar

 

UNDP Özel ÖdülüBir Kız Gelecek

Allianz Türkiye / Mese Halkla İlişkiler ve İletişim Danışmanlığı / Concept

 

B4G Özel Ödülü

#VarGücümüzle Fiba Grubu Deprem Seferberliği

Fiba Holding

 

TÜHİD – KAGİDER 1e1 Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Ödülü

Yıldız Holding Kadın Platformu

Yıldız Holding

 

SEDEFED Özel Ödülü

YenidenBiz Derneği

 

SEDEFED Mansiyon Ödülü

Yanındayız Derneği

 

Betûl Mardin Geleceği Şekillendiren Liderler Ödülü

Alanor Olalı

 

Alâeddin Asna Kurumsal Sorumlulukta Tutarlılık ve Süreklilik Ödülü

Çocuk İyilik Merkezi

Fiba Holding

 

Kurumsal İletişim

Sarının İzi

Türk Ytong Sanayi / Denove Halkla İlişkiler

 

Gündem Yönetimi

Terapi Köpek Pilot Projesi

İGA İstanbul Havalimanı / Muse İstanbul Görsel Sanatlar

 

Kurum İçi İletişim

Yeni Nesil Çalışma Modeli & MaxiOfisler

Türkiye İş Bankası

 

Pazarlama İletişimi ve Bütünleşik Pazarlama

LCW Limitless

LC Waikiki / desiBel Ajans

 

Etkinlik Yönetimi

Cumhuriyet Kadınları Koşusu

ICA İÇ İçtaş Altyapı İşletme ve Bakım A.Ş / MESE Halkla İlişkiler

 

Dijital İletişim:

Dijital İletişim Kurumsal Sorumluluk

Sabancı Vakfı 11 Ekim Dünya Kız Çocukları Günü Filmi

Sabancı Vakfı / Communication Partner

 

Dijital İletişim Entegre İletişim Kampanyası

Refika Birgül ile Superfresh Bi Yolculuk

SuperFresh / Lorbi PR

 

Dijital İletişim Topluluk İletişimi

Borusan Cat / Rhino Runner

 

Dijital İletişim Mikro Site

Cumhuriyetin Yüzleri

Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı / Havas Istanbul

 

Dijital İletişim Sosyal Medya İletişimi

Anadolu Efes Mavi Blog Web Sitesi

Anadolu Efes / Back on Stage

 

Dijital İletişim Celebrity / Influencer

Lexus LBX ve Hadise | Günü Sıra Dışı Yapma

Lexus Türkiye / Message İletişim

 

Sponsorluk İletişimi:

Sponsorluk İletişimi Çevre

Döngüsel Elektronik Atıklar Dijital Çocuk Kitabı İş Birliği Sponsorluğu

TURKCELL

 

Sponsorluk İletişimi Kültür & Sanat

Aizanoi Antik Kent Kazı Sponsorluğu

Gürok Grup / Aristo İletişim

 

Sponsorluk İletişimi Sağlık

Kadına Sağlık Podcast Projesi

Professional Women's Network (PWN) İstanbul ve Awen for Us / Tazefikir

 

Sponsorluk İletişimi Turizm

Routes World 2023

İGA İstanbul Havalimanı / CEO Event

 

Sponsorluk İletişimi Spor

Birlikte Umutla

Allianz Türkiye / Mese Halkla İlişkiler ve İletişim Danışmanlığı / Cosmos

 

Sponsorluk İletişimi Kategori Dışı Projeler

Logitech G PRO X Lansmanı x FUT Esport Sponsorluğu

Logitech Türkiye / A&B İletişim

 

KURUMSAL SORUMLULUK:

Kurumsal Sorumluluk Çevre

Ormanın Gözleri

Anadolu Sigorta / Lobby İletişim Danışmanlığı

 

Kurumsal Sorumluluk Eğitim

Solve For Tomorrow

Samsung Electronics Türkiye / Medyaevi İletişim Danışmanlığı

 

Kurumsal Sorumluluk Kültür & Sanat

Tablolar Konuşuyor Dijital Resim Sergisi

Türk Telekom / Lorbi PR

 

Kurumsal Sorumluluk Sağlık

Çocuk İyilik Merkezi

Fiba Holding

 

Kurumsal Sorumluluk Tarım

Lay’s Yenileyici Tarım

PepsiCo Türkiye / Medyaevi İletişim

 

Kurumsal Sorumluluk Spor

Gelecek için Yelken Açıyoruz Projesi

Kotex Türkiye / Essance İstanbul / Über Kreatif Dijital Ajansı / PHD Ajansı

 

Kurumsal Sorumluluk Spor

TFF Ülker Geleceğin Yıldız Kızları Projesi

Ülker / Lorbi PR

 

Kurumsal Sorumluluk Kategori Dışı Projeler

Yarının Köyleri

Trendyol Group - DSM Grup Danışmanlık / DesiBel Ajans

 

Finansal Hizmetler ve Yatırımcı İlişkileri

İstanbulkart Mobil ile Yetersiz Bakiye Devrine Son!

BELBİM Elektronik Para ve Ödeme Hizmetleri / Medya

 

En İyi ve Yaratıcı Uygulama Örnekleri

Sarının İzi

Türk Ytong Sanayi / Denove Halkla İlişkiler

 

Sürdürülebilirlik

Erişilebilir Bir Dünya

FLO / Medyaevi İletişim


Sivil Toplum Kuruluşları

Cerebral Palsy’li ve Engelli Bireylere Yönelik İletişim Çalışmaları

Türkiye Spastik Çocuklar Vakfı – Cerebral Palsy Türkiye / ARPR İletişim Danışmanlığı

 

Kamu Kuruluşları

İstanbul Kariyer ve İstihdam Fuar & Zirvesi

İstanbul Büyükşehir Belediyesi İSPER / İstanbul Dijital Medya

 

Kurumsal Raporlar

Anadolu Efes Entegre Raporu 2022 

Anadolu Efes / Weber Shandwick Türkiye

 

Kurumsal Yayınlar

"İşgal Altındaki Filistin'in Haklı Davasında Türkiye'nin Barış Diplomasisi" Kitabı       

Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı

 

Kategori Dışı Projeler

Terapi Köpek Pilot Projesi

İGA İstanbul Havalimanı / Muse İstanbul Görsel Sanatlar

 

Uluslararası Proje / Kampanya 

One World, One Community 

Global Ports Holding / GTC İletişim

 

Türkiye Markası Kategorisi

VakıfBank Spor Kulübü

VakıfBank / Medyaevi İletişim

 

Doğal Afetlerde Risk, Kriz ve İletişim Yönetimi      

Tosyalı Holding: Birlikte Dirlik Projesi

Tosyalı Holding / Medyaevi İletişim

 

Cumhuriyetin 100. Yılı İletişim Çalışmaları   

Cumhuriyetimizin 100. Yılı İletişimi

Türkiye İş Bankası / Lobby PR

 

GENÇ İLETİŞİMCİLER ÖDÜLÜ:

 

SARSILMAZ GELECEK, LCW ile İstanbul 'un Kahraman Çocukları       

İstanbul Üniversitesi

 

İstanbul’un Direncini Artırmak: Bütünleşik Afet Yönetimiyle Güçlü Bir Hazırlık

İstanbul Aydın Üniversitesi

 

Beklenen İstanbul Depremi Kapsamında Bütünleşik Afet Yönetimi

Kocaeli Üniversitesi

 

Bütünleşik Afet Yönetim Sistemi   

İstanbul Üniversitesi

 

Yaşam İçin Öğren, Deprem İçin Güçlen!

Kadir Has Üniversitesi

 

コメント


bottom of page