top of page
tugcegulirmak

7. Türkiye Yapay Zeka Zirvesi “Yapay Zeka Çok Gerçek” temasıyla başladı


Türkiye’deki yapay zeka farkındalığını artırmak ve ekosistemini geliştirmek amacıyla kurulan Türkiye Yapay Zeka İnisiyatifi (TRAI) yedi yıldır Türkiye Yapay Zeka Zirvesi’ni düzenliyor. Zirve bu yıl “Yapay Zeka Çok Gerçek” temasıyla, 31 Ekim’de Wyndham Grand İstanbul Levent'te gerçekleştirildi.


Meta, Yandex, AWS/Skyloop Cloud/TD Synnex, Etiya, Google/Global IT, HPE/Nvidia, Logosoft/Microsoft, SambaNova/Exodus, Inveon ve Yapı Kredi Teknoloji’nin destekleriyle gerçekleştirilen Türkiye Yapay Zeka Zirvesi’nde tüm yapay zeka ekosistemi buluştu. Zirvede büyük dil modelleri, açık kaynak ve YZ’nin demokratikleştirilmesi, üretken yapay zeka ile endüstri devrimi, YZ ile farklı sektörlerin dönüşüm hikayeleri ve YZ startuplarının sunduğu çözümler konuşuldu. Kamu kurumlarının yanı sıra birçok global ve yerli teknoloji şirketlerinden uzmanlar olmak üzere 280 kurum ve 1.300 katılımcı zirvede yer aldı.  


Etkinlik, ikinci günü olan 1 Kasım’da ise çevrim içi olarak devam edecek. İkinci gününde tartışılacak konular arasında; sanat, savunma sanayi, eğitim gibi alanlarda yapay zekanın kullanımları yer alıyor. Ayrıca, TRAI Academy ve teknoloji şirketlerinden uzmanlar da yapay zeka eğitimleri verecek.


“Yapay zeka, insanlığın kesinlikle son icadı değil”

TRAI Kurucusu Halil Aksu’nun “Yapay Zeka Çok Gerçek- Artık Aramızda!” başlıklı konuşmasıyla Türkiye Yapay Zeka Zirvesi’ni başlattı. Aksu, o kadar da olmaz dediğimiz her şeyin olduğuna, toplumdaki gerçekliğin değiştiğine ve yapay zekanın insanlığın kesinlikle son icadı olmadığına değinerek sözlerine başladı ve devam etti: “Yapay zeka artık eş seçimi gibi insani karar alma süreçlerinde bile yardımcı olabilecek bir seviyeye geldi. Futbol dünyasındaki lider takımlar, sahada başarıya ulaşmak için yapay zekadan faydalanabiliyor. Sinema sektöründe gişe hasılatı tahminleri yapay zeka tarafından etkili bir şekilde yapılabiliyor. Bu örnekler teknolojinin somut etkisini ortaya koyuyor.”


Halil Aksu, konuşmasında ayrıca programcıların geleceğini yapay zekanın nasıl şekillendireceğine değindi; bu teknolojinin hem sunduğu risklere hem de gerçek bilim üretme kapasitesine dair gözlemlerini paylaştı ve geleceğe yönelik beş kritik başlıkta tavsiyelerini sundu. Bunlar; Türkiye’de Yapay Zeka Yönetişim ve Etik Enstitüsü, dünyada ise Uluslararası Yapay Zeka Ajansı kurulması; Yapay Zeka Yatırım Fonu’nun kurulması; Otonom Sürüşlerin ve Otonom Sürüş Test Bölgesi’nin düzenlenmesi; şirketlerin yapay zeka olgunluk seviyelerini ölçmesi ve geliştirmesi; yapay zeka eğitim seferberliğinin başlatılması.


Zirveden diğer başlıklar:


TÜSİAD Başkanı Orhan Turan da zirvede iş dünyasının yapay zekaya bakış açısını aktardığı bir konuşma yaptı. Turan, yapay zekanın tarım, enerji, sağlık gibi alanlarda daha fazla gelişmesini beklediklerini ve küresel istihdamın yüzde 40’ının yapay zekaya maruz kaldığını belirtti; dijital altyapıya yatırım yapılmasının altını çizdi.


“Türkçe Büyük Dil Modeli - Yolculuğun Neresindeyiz?” başlıklı panelde, TÜBİTAK BİLGEM Yapay Zeka Enstitüsü Müdürü Dr. Mehmet Haklıdır, Türkiye İş Bankası Yapay Zeka Bölümü Müdürü Gökhanalp Arslan, Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi Yapay Zeka Uzmanı Dr. Merve Ayyüce Kızrak, SourceCollective Kurucusu Sertaç Yerlikaya moderatörlüğünde bir araya gelerek Türkiye'deki büyük dil modeli çalışmalarını değerlendirdi. Her panelist kendi kurumundaki Türkçe Dil modelinde nerede olduklarını anlatarak, üretken yapay zekanın geleceği konusundaki öngörülerini paylaştı.


“Demokratikleşen İnovasyon: LLM'ler ve Açık Kaynak ile Yapay Zekanın Güçlenmesi” başlıklı oturumda ise Meta AI Politika Direktörü Erica Finkle, yapay zekanın büyük dil modelleri ve açık kaynak teknolojileri sayesinde nasıl daha erişilebilir hale geldiğini aktardı.


 “AI ile Arama Dönüşümü” başlıklı sunumunda ise Yandex Search Türkiye CEO’su Aleksander Popovskiy, arama motorlarındaki yapay zeka ile dönüşümünü aktardı ve Yandex’in Türk kullanıcılar için tasarlanmış bir yapay zeka arama ürünü üzerine yapılan çalışmalarını anlattı.


E-ticaret'in Yapay Zekayla Şekillenen Geleceği Nasıl Olacak?” panelinde ise beş yıl sonra e-ticaretin nasıl bir dönüşüm geçireceğini, yapay zekanın hangi alanlarda nasıl devrim niteliğinde etkiler yaratacağı konuşuldu.

 

 

Comments


bottom of page